שתף אותי
 
 

האם גם אתם מעבירים את חייכם בחיפוש מתמיד אחר משמעות?

מחבר הכתבה: ענת קיסלנושא: שיטת NYE
האם גם אתם מעבירים את חייכם בחיפוש מתמיד אחר משמעות?
האם גם אתם מרגישים שפעמים כה רבות בחייכם חיפשתם משמעות? 
 
האם גם אתם מרגישים שאתם מנסים שוב ושוב להיות בעלי תכלית בעולם דרך מי שאתם?
 
האם גם אתם מנסים לודא שהעשייה שלכם אינה סתם, שיש לה משמעות שיש למי שאתם משמעות? 
 
אני בת 36, להערכתי כל חיי חיפשתי משמעות. לא יכולה להתחייב לגבי בואו נאמר השש שנים הראשונות כי אני לא ממש זוכרת אותן אבל החל מאותו גיל אני ממש זוכרת את עצמי תוהה מה המשמעות של החיים הללו? מה המשמעות שלי בעולם? מה המשמעות של כל מה שאנחנו עושים ולמה? 
 
אני זוכרת אותי בתור ילדה קטנה ביסודי עומדת בכניסה לבית של סבא וסבתא שלי בתל אביב מסתכלת מסביב ותוהה איך זה שלא רואים אותי? באמת רואים אותי... את מי שאני וכמה שאני מדהימה. 
 
אני זוכרת אותי בבית הספר, תוהה מה המשמעות של כל המקום הזה ומה שעושים שם? הייתי תלמידה חנונית, לומדת ומוציאה ציונים טובים ועדיין בכיתה ד' המצאתי כאב בטן ונשארתי חודש בבית כי סרבתי ללכת למקום שלא לגמרי הבנתי את המשמעות שלי עבורי ואת המשמעות שלי בו. 
 
אני זוכרת אותי בגיל 15 מקבלת מה שאני רוצה מההורים, חוגים, טיולים, בגדים ותוהה מה המשמעות של כל זה. אפשר לקרוא לזה ילדה מפונקת אבל זה לא בא משם זה בא כי לא הצלחתי להבין מה המשמעות. רק כשההורים שלי החליטו לשים סוף לבזבזנות שלי והקצו לי משכורת חודשים והתחלתי לנהל את כספי מצאתי לזמן מה איזו משמעות בדבר כי לפחות היתה משמעות לבחירות שלי בתוך מרחב תחום ומוגדר. 
 
אני זוכרת אותי בצבא צועדת עם אמא שלי לאוטובוס ברמת גן שיקח אותי לבסיס ביפו בו שירתתי כקצינת קישור והדמעות זולגות. הייתי קצינה מעולה ומצליחה ניהלתי משרד עם שתי משקיות קישור וכ1000 חיילי מילואים, עבדתי הרבה שעות ועשיתי חייל אבל לא לגמרי הבנתי מה המשמעות של כל זה. 
 
אני זוכרת שנים שבהם אני ובעלי היום ובן זוגי דאז גרנו ביחד וחיינו את החיים הטובים, חדר כושר 4 פעמים בשבוע, עבודה, יציאות לתל אביב בערבים והחיים הטובים, עוד לפני הילדים ולפני המשכנתא, היה כיף אבל כעבור זמן מה תהינו מה המשמעות של כל זה. האם זה כל מה שיש לחיים להציע? 
 
אני זוכרת כשכל אחת מבנותיי נולדה והמשפחה התרחבה איך פעמים רבות שאלתי את עצמי אז מה המשמעות? מה המשמעות שלי כאמא? מה המשמעות שלהן? מה המשמעות של כל מה שעושים יחד? 
 
ואני זוכרת איך צעד אחר צעד התקדמתי בסולם הניהול בהייטק מגשימה עוד חלום קטן, ממתכנתת למנהלת מוצר וחזרה לפיתוח תוכנה ולראש צוות קטן ואז ראש צוות גדול ואז ניהול צוות של כמה תחומים וראש קבוצה של 30 איש ואז 50 איש וגדלתי עם החלומות אבל גם שם כשהגעתי לפסגה הכי גבוהה שחלמתי עליה, מנהלת קבוצת תוכנה גדולה, עדיין לא לגמרי היה ברור לי מה המשמעות. 
 
השבוע, ביום ראשון, חזרתי הביתה אחרי מסיבת פרידה מהקבוצה שאני מנהלת בהייטק (לאחר שכל המוצר נסגר וכלם הולכים בשלבים אלו ואחרים הביתה) והתיישבתי על הספה וזלגו לי דמעות. היה ממש כיף לראות את כלם ולשמוע מכל אחד על המקום החדש שהוא סגר וההתחלות החדשות שמחכות בפתח לכלנו ואפילו עבורי השינוי הזה הגיע בזמן מושלם שכן השתלב נפלא עם המעבר שלי לעצמאות ולהגשמה הבא שלי כמטפלת וכמנחת סדנאות ובכל זאת זלגו הדמעות ותהיתי על מה. זלגו הדמעות והרגשתי שהכל ריק ותהיתי מה בעצם אני מנסה לומר....
 
ואז הבנתי... אני כבר לא מחפשת יותר משמעות. 
 
אין בעיני לדבר תכלית ובאותו רגע זה הרגיש כמו ריק ענק שככל שהתבוננתי בו הבנתי שהוא בעצם דבר מרגש ומדהים. אני לא מחפשת כבר משמעות כי אני מרגישה משמעותית ללא תנאי, ללא קשר למציאות החיצונית. דוקא בתקופה בה הכל משתנה, אינני מסתובבת עוד בעולם עם טייטל "המנהלת", כ"מטפלת" אני בעיקר נהנית לגלות יחד עם מי שמגיע אלי את עולמם ועולמי ואין לי צורך לדעת דבר או להיות משמעותית עבורם המשמעות קיימת ואני רק מגלה אותה יחד עם מי שמולי. 
 
השקתי את האדמה של חיי עוד ועוד במשפחה, בזוגיות ובבנות, בהורי ובמשפחה המורחבת וכלם חיים ומתקיימים ובעלי משמעות מבלי שאעשה דבר. הם ואני רחוקים מלהיות מושלמים אבל אנחנו קיימים בלי שמישהו יצטרך לאחוז או להאחז באחר. אין לי צורך לאחוז בדבר ודבר לא זקוק לאחיזתי. אין משמעות לחיי מלבד העובדה שהם חיי ומלבד העובדה שאחרי שנים של חיפוש משמעות ונסיון להעניק משמעות למעשי ולחיי אני חשה משמעותית כי אני חשה אותי וגם כשהמציאות החיצונית נטולת הגדרות ומשמעויות ברורות אני חשה משמעותית יותר מתמיד.
 
כמה פעמים עשיתם משהו עם הילדים שלכם כי זה חשוב? זה יפתח אותם? 
כמה מדהים זה לעשות פאזל עם הבנות שלי כי בא לי לפענח איך העננים מתחברים שם ולא כי זה יתרום משהו להם או יהפוך אותי לאמא משמעותית יותר והן נדבקות בהתלהבות שלי לחיבור העננים... 
 
כמה פעמים השקעתם בקריירה כי זה יקדם אתכם? יפתח את מי שאתם? יאפשר לכם לייצר משמעות? 
כמה מדהים זה לשבת בסשן מול אדם אחר ולהבין שאני לא צריכה להיות דבר ולא לדעת דבר, המוכנות שלי לגלות מיהו מעבר למשקפיים ההישרדותיות שלו, מי הוא עוד שטרם גילינו היא מספיקה ואני מחכה לסשנים הבאים לא כי זה אומר שאני מצליחה או מתפתחת כמטפלת (או ליתר דיוק מחברת) אלא כי כיף לי לגלות יחד. 
 
כמה פעמים קראתם ספר או למדתם משהו או נרשמתם לספורט או איזה חוג כי זה חשוב, משמעותי? 
כמה מדהים זה מבחינתי לעשות יוגה פשוט כי זה מסקרן אותי להכיר את המרכז של הגוף שלי יותר ולחוש אותו ולא כי זה יקדם אותי, יחזק אותי או יעשה משהו איתי. 
 
מה זה אומר לחיות מבלי הצורך להיות משמעותיים? 
 
מה זה אומר לחוש משמעות מעצם הקיימות שלנו ולא ממה שאנחנו עושים או ממי שאנחנו בעולם? 
 
כמה חופש טמון באפשרות לא לחפש משמעות... לא לחפש דבר... אלא להסכים לגלות עוד... אותנו... 
 
אם גם לכם נמאס לחפש אחר משמעות, 
והייתם רוצים לגלות איך זה מרגיש לחוש משמעותיים מעצם ההכרות הרחבה יותר עם מי שאתם באמת 
אני מזמינה אתכם לסשן חיבורים בו נאפשר משמעות רחבה יותר 
מעצם כך שנאפשר חלון רחב יותר אליכם ... 
 
באהבה, ענת קיסל.
 
טלפון להזמנת סשן חיבורים - 072-2149312
 

כתבות נוספות של ענת קיסל

גם כשאנחנו מנסים לא להריח, למה זה ממשיך להסריח?
נושא: שיטת NYE

לכולנו יש מקומות בחיים שמשהו בנו מריח שיש שם משהו מסריח... אבל הרבה פעמים...

האם "אני באמת אני" ואם לא אז "מי אני"?
נושא: שיטת NYE

כמה פעמים שאלתם את עצמכם, מי אני באמת ?מי אני מעבר לכל התפקידים שיש לי בחיי? ...

מחבר: ענת קיסל

מאמנת ומטפלת בשיטת NYE. משלבת אימון לחיים וטיפול בתת מודע כדי לאפשר יותר אתכם בחייכם ודרך כך חווית הגשמה שתוביל להצלחה. מזמינה אתכם לחיות ולא רק להעביר את החיים!