עמוד הבית > בלוג > חמישה יתרונות בריאותיים לעיסוי

חמישה יתרונות בריאותיים לעיסוי

מחבר: מערכת האתרתאריך: 29/09/2016
מרגישים לחוצים וזקוקים לפינוק קטן? הנה חמישה יתרונות בריאותיים מהם תוכלו ליהנות מעיסוי.

מאות חיפאים נהנים מתועלות עיסוי בחיפה מידי שבוע. החל מתועלות נוירולוגיות, פסיכולוגיות, פיזיולוגיות וביומכניות. לאומנות המגע באמצעות עיסוי יש תכונות ריפוי שיכולים לשפר את הפרודוקטיביות במקום העבודה, בבית ולעלות את רמת האושר והרוגע.

כמעט כל סימפטום פסיכולוגי יכול להפיק תועלת מעיסוי. מחקרים הראו כי עיסוי מאט את קצב הלב ואת לחץ הדם, מרפה את השרירים ומגדיל את ייצור האנדורפינים, הדרך הטבעית של הגוף "להרגיש טוב". סרוטונין ודופאמין משתחררים אף הם באמצעות עיסוי, והתוצאה היא תחושה של רוגע שלווה מה שמאפשר לגוף להתגבר ביתר קלות על כאב כרוני או רגיל ועל מתח לטווח קצר.

למעשה, הפגת מתחים היא אחת היתרונות הראשונים החשובים שמקבלים באמצעות עיסוי. זה כמובן מרכיב מרכזי עבור כל אדם שמנסה להשיג אורח חיים בריא יותר. מחקרים קליניים מראים כי אפילו טיפול יחיד של ½ 1 שעות יכול להאט את קצב הלב באופן משמעותי, להוריד את רמות הקורטיזול והאינסולין - שזה מסביר מדוע עיסוי הולך יד ביד עם הקלת מתח.

לעיתים קרובות מתח מתבטא בכתפיים ובצוואר, הכאב נקשר למצוקה נפשית בהקשר של הפגיעה, המוח מרגיש מאוים ומגביר אותות כאב נורמליים. העבודה שלכם מחייבת עמידה או ישיבה? צורות רבות של סטרס מופיעות ככאב או כחולשה בגב התחתון וגורם אף לתופעה של צוואר תפוס ונעול בבוקר יכולים להיות התוצאה של יציבה לא נכונה בזמן הישיבה והעמידה או של תנועות חוזרות ונשנות או שימוש יתר.

אז אם אתם סובלים מכאב או מתח כתוצאה משגרת היומיום בעבודה ואף במטלות הבית, אלה הם חמשת הסיבות העיקריות למה כדאי לכם לעשות עיסוי באופן שוטף בדיוק כמו שאתם מקפידים על תזונה בריאה, ספורט יוגה או פילאטיס, לפחות אלו מאתנו שסיגלו לעצמם אורח חיים בריא כי חשוב להם לחיות חיים בריאים מאושרים, רגועים ובלי כאבים.



1. שיפור זרימת הדם

שרירים מתוחים מגבילים את זרימת הדם ונוזל הלימפה. זה גורם לפסולת כגון חומצה לקטית להצטבר בשרירים. הלחץ העדין של עיסוי מנקה את הפסולת בשרירים, משחרר הידבקויות רקמה כגון רקמה צלקתית בשריר, מעודד את זרימת הדם ונוזל הלימפה ומביא חמצן וחומרים מזינים לשרירים, מפחית נפיחות ונוקשות ומגביר את הגמישות כדי למנוע כאב.

2. מרקיד את הרקמות

עיסוי מחדש את חלוקת הלחץ ומאפשר לחילוף נוזלים טוב בין הרקמות ובין סיבי השריר.

3. מגביר גמישות

עיסוי משפר את גמישות השרירים, משפר את זרימת הדם לשרירים, ומאפשר להם לתקן נזקים ביתר קלות.

4. מפחית כאבי ראש

בפעם הבאה שתוקף אתכם כאב ראש, תקבעו תור לעיסוי שיפחית את תדירות ועוצמת כאבי הראש, במקרים רבים כאבי ראש נגרמים בגלל כאבי צוואר, כאבי גב, ויציבה לא נכונה לאורך זמן.

5. משפר את איכות השינה

אם אתה מנמנם על מיטת הטיפולים אתה לא זקוק לשכנוע כי עיסוי מסייע לשינה עמוקה. עיסוי משפיע על גלי דלתא, גלי הדלתא ידועים בהשפעה שלהם על שינה עמוקה.
לסיכום, עיסוי עוזר לנו להרגעה. אבל עיסוי עושה הרבה יותר מהרגעה, עיסוי עוזר לתכנת מחדש את גלי המוח ומגדיר מחדש אותות לשחרור סרוטונין.

הצטרף עכשיו

אנשי מקצוע ברפואה משלימה ואורח חיים בריא. 

הצטרפו עכשיו למסלול בסיס לשישה חודשי התנסות בחינם!