עמוד הבית > בלוג > עיסוי ספורטאים בתל אביב - כל מה שרציתם לדעת

עיסוי ספורטאים בתל אביב - כל מה שרציתם לדעת

מחבר: מערכת האתרתאריך: 22/08/2016
תל אביב, עיר ללא הפסקה גם בכל הקשור לארועי ספורט וספורטאים, העיר תל אביב גובלת בטיילת ארוכה עם חוף הים התיכון, בטיילת ובחופים הרבים יש פעילות ספורטיבית ענפה כגון הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, גלישת גלים, סקייטבורד, כדורעף חופים ועוד. בעיר שוכן היכל נוקיה המוכר כבר שנים כבית של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, מועדוני כדורגל של הפועל ומכבי תל אביב המשחקים באיצטדיון בלומפילד הידוע והמיתולוגי.
העיר מרושתת לאורכה ולרוחבה בשבילי אופניים ובאופניים להשכרה לשימוש אישי, אינספור חדרי כושר, סטודיו לפילאטיס ויוגה, זומבה וספינינג ועשרות אלפי ספורטאים מכל מקצועות הספורט המגוונים.
תל אביב בהחלט עיר ללא הפסקה גם בספורט ובקידום אורח חיים בריא.
 
רוב הספורטאים נהנים באופן שוטף מיתרונות העיסוי, ובמיוחד עיסוי ספורטאים ועיסוי רפואי משולב.
 
עיסוי בתל אביב הוא חלק מתרבות ומאורח חיים בריא ונמצא בראש הטיפולים המועדפים על ספורטאים וכמובן עבור אוכלוסיית תל אביב שאימצה את החיים הטובים ואת אורח החיים הבריא.


 
טיפול ברקמות רכות בעזרת עיסוי הוא חלק חשוב של תהליך ההחלמה עבור ספורטאים. עיסוי משמש מסייע להתאוששות מהירה לאחר אימון אינטנסיבי, תחרויות, או במהלך אימון מחזורי בעוצמה גבוהה. העיסוי מסייע במניעת פציעה, במיוחד פציעות שעלולות להתרחש עקב אימון יתר ועומס. כמו כן, חשוב לזכור את חשיבות העיסוי בתהליך שיקום הפציעה.
 
כיצד עיסוי עוזר?
 
ההשפעות הפיזיות של עיסוי יכולות לשפר באופן משמעותי את בריאותו של הספורטאי ואת אורח חייו על ידי הקלת כאב והפחתת פוטנציאל פגיעה בכמה דרכים. ההשפעה הסופית של עיסוי ספורט היא הגברת הבריאות של רקמות פנימיות בגוף על ידי שיפור זרימת הדם וחומרים מזינים, תוך הסרת ופינוי רעלים בעת ובעונה אחת. 
 
תנועות ליטוף ארוכות משמשות להזיז נוזל דרך מערכת הדם. איך זה עובד?. כתוצאת מהפעלת לחץ מול בתנועות העיסוי של המעסה, נוצרת שאיבה מאחורי האזור המטופל. לחץ זה עוזר לתקן שרירים שנפגעו על ידי חידוש זרימת דם טרי ואספקת חמצן והסרת רעלים שהצטברו בתוך הרקמה. עיסויים עמוקים עוזרים להסדיר את הנקבוביות ברקמות הסיביות, דבר אשר מגביר חדירה וזרימה של נוזלים וחומרים מזינים דרך הרקמות. סוגים שונים של פסולת יוסרו וחמצן חדש וחומרים מזינים יסופקו.
 
מתיחה של רקמות במהלך עיסוי עוזר  לשחר מתח ולחץ שהצטברו בסיבי השריר. העיסוי עוזר לשרירים להימתח  לאורך ולצדדים לאורך הזרימה הטבעית של דם ברקמות השרירים. 
 
גמישות
 
עיסוי משפר את הגמישות. עבור ספורטאי על מנת להשיג ביצועים מיטביים, הוא או היא חייבים להפגין רמה גבוהה של גמישות. עיסוי מותח את סיבי השריר, מגביר את גמישותו. מחזור אימונים בעצימות גבוהה ותחרויות בדרך כלל גורמים למתח שרירים מוגבר. ההשפעות עשויות לכלול הפרעות של רקמת צלקת קולגן והידבקויות שונות שבו השריר, פאשיה, ורקמות אחרות בנדבקות בעקשנות ביחד. תופעה זו גורמת לירידה בגמישות ומגבירה את הסיכוי לפציעה.
 
צריך לזכור שכל השרירים לא מתחזקים באותה מידה בכל הגוף. מועקת קבוצת שרירים אחת לא יכולה להיות מאוזנת באותה מידה כמו מתיחות שרירים מנוגדים. אם זה לא יטופל, זה יכול לגרום לחוסר איזון קבוע בשרירים. 
 
מחזור הדם
 
עיסוי משפר את זרימת הדם, ועם מחזור דם טוב המתאמן יכול לנשום יותר בקלות, להתאמן ולהתחרות בצורה חלקה יותר. מחזורי אימון בעצימות גבוהה גורמים נזקים מיקרוסקופיים (מיקרו-טראומה) לשריר ורקמות פאשיה. צריך לתקן את הפגיעה הזו באמצעות זרימת דם מוגברת. עיסוי עוזר לשפר את זרימת הדם, כמו כן תהיה השפעה גדולה על הלימפה ועל זרימת הדם, המשפיע על פינוי פסולת מאזורים אלה, כמו גם אספקת מזון וחמצן לאזורים אלה. כל הסיבות האלו מובילות להחלמה מהירה ולאימון יעיל.
 
שרירים תפוסים בעייתיים גם בכיוון ההפוך של זרימת דם. אם שרירים תפוסים מאיטים את זרימת הדם אל השרירים, אז הם גם מאיטים את הסרת המטבוליטים. צריך לזכור כי בשלב ההתאוששות של אימונים הסתגלות כוח מתרחשת באמצעות תזונה מתאימה המועברת בדם ומשקמת רקמות הרוסות, ומחזקת אותם. אם השרירים מכווצים, אז תוגבל ותחלש זרימת הדם במהלך שלב ההחלמה. התוצאה תהיה פחות התקדמות בהחלמה.
 
הקלה בכאב
 
מסאז' מקל על כאבי שרירים, בין אם נגרמו עקב אימון בעצימות גבוהה או עקב פציעה. כאב כרוני או אקוטי פוגע במתאמן באופן בלתי נמנע. ככל שהכאב פחות מורגש, הביצועים של הספורטאי ישתפרו. כאב הוא איתות שמשהו לא בסדר. מסאז' יהיה חלק חשוב מהטיפול הנדרש.
 
שיפור באיכות השינה
 
כפי שאנחנו כבר יודעים, שינה היא חלק גדול מתהליך ההחלמה. עיסוי מקדם דפוסי שינה טובים. עיסוי יכול לשפר את כמות ואיכות השינה. כאשר הספורטאי ישן טוב, הוא יהיה יותר מסוגל לביצועים יותר טובים באימון ובתחרויות. מתאמן שהולך לישון במצב מתח גבוה יתקשה להירדם ועשוי להתעורר במהלך הלילה או להתעורר מוקדם מידי. כל זה פוגע בהתאוששות. מסאז' מפחית את המתח ומקדם שינה עמוקה וטובה יותר. 
 
הקלת לחצים
 
עיסוי מגביר את רמת הרפיית השרירים. על ידי עיסוי רקמות עמוק לפחות פעם בשבוע, ספורטאים יכולים לשמור על השרירים שלהם בריאים, לשפר את הגמישות שלהם, לשמור על מצב של רגיעה ולכן יש מחזור שינה טוב יותר. מגע מיומן של מעסה ספורט עשוי לשפר את איכות הביצועים, איכות החיים ולקדם בריאות טובה. אם אתם ספורטאים או כל גבר ואשה הגרים בתל אביב, עיסוי בתל אביב הוא האמצעי לאורח חיים בריא, כמו שאומרים נפש בריאה בגוף בריא, אז, פנקו את עצמכם עם עיסוי הבריאות והביצועים שלכם יודו לכם על כך.
 

הצטרף עכשיו

אנשי מקצוע ברפואה משלימה ואורח חיים בריא. 

הצטרפו עכשיו למסלול בסיס לשישה חודשי התנסות בחינם!