עמוד הבית > בלוג > עיסוי כחלק משגרת אימונים לספורטאים

עיסוי כחלק משגרת אימונים לספורטאים

מחבר: מערכת האתרתאריך: 26/09/2016
עיסוי ספורטאים צובר פופולריות כרכיב שימושי וכחלק אינטגרלי של משטר אימונים מאוזן.
ניתן להשתמש בעיסוי ספורט כאמצעי לשפר הכנה מראש לקראת אירוע ספורט ולצמצם בעזרתו את זמן ההתאוששות וכך להגיע לביצועים מרביים במהלך אימון או אחרי אירוע. עיסוי ספורט מקדם גמישות, מפחית עייפות, משפר סיבולת, עוזר למנוע פציעות ומכין את הגוף והנפש של הספורטאים לקבלת ביצועים מיטביים.

ישנם סוגים רבים ושונים של עיסוי, כולם מיועדים באופן ספציפי למטרה מסוימת. סוגי העיסוי הפופולריים כוללים רקמות עמוק, רפלקסולוגיה, שחרור myofascial ועוד. עיסוי ספורט המשלב טיפולים בודדים אלה לתוך תכנית אשר נועדה לסייע לספורטאי בהשגת המטרות הספורטיביות.

תכניות טיפול על ידי עיסוי ספורט מסייעות בשיקום מספר פציעות ספורט נפוצות, כולל סוגי נקעים, קרעים, מרפק טניס, כאבי שרירים בתגובה מאוחרת.

בשנת 2010, ה- NIH פרסמה מחקר שמצא כי עיסוי בסביבה טיפול אקוטי להפחתת כאב, הפחיתה את כמות משככי כאבים. כתוצאה מכך, החולים הצליחו לישון טוב יותר, היתה פחות חרדה ומצב הרוח היה טוב יותר.

חרדה ומתח קשורים לעיתים קרובות לכאב. כשספורטאי בוחר לטפל על ידי עיסוי ספורט, הוא לא רק עוזר להפחית את הכאב, אלה מצמצם חרדה, מתח וגורמים שליליים אחרים, אשר בתורם עוזרים לקדם את תהליך הריפוי.

אחד היתרונות העיקריים של עיסוי ספורט לעומת שיטות אחרות הוא יכולתה לטפל בצורה ספציפית בצמתים של שריר-גיד. מחקר שנעשה בשנת 2010 מצא כי אפילו עיסוי של 30 שניות שיפר את טווח התנועה בכיפוף הירך. מחקר אחר שנערך על ידי מרגרט ג'ונס, Ph.D. במכללת הספורט האמריקנית, הצביע על מגמה בולטת של ירידה בכאבי שרירים לספורטאים שקבלו עיסוי לפני או אחרי פעילות גופנית.

לכל מי שמשתתף בפעילות גופנית סדירה, עיסוי ספורט פעם בשבוע יכול להיות תוספת נהדרת למשטר האימונים הרגיל.

מחקרים הראו כי :

·         מקל על מתח שרירים.
·         מסייע לספורטאים להשגיח על השרירים.
·         מקדם הרגעות.
·         שיפור טווח תנועה.
·         שיפור תפקוד רקמות רכות.
·         שיפור התאוששות מווירוסים חולפים.
·         שיפור התאוששות קצב הלב ולחץ דם לאחר אימון בעצימות גבוהה.
·         הקטנת קשיות שרירים ועייפות לאחר אימון.
·         שיפור ביצועים אתלטיים.
·         מסייע בהפחתת כאבי שרירים בתגובה מאוחרת (DOMS).
·         הנמכת קריאטין קינז בסרום לפני אימון.
·         מסייע במניעת פציעות ספורט.

הצטרף עכשיו

אנשי מקצוע ברפואה משלימה ואורח חיים בריא. 

הצטרפו עכשיו למסלול בסיס לשישה חודשי התנסות בחינם!