עמוד הבית > בלוגים של מטפלים > סובלים מחוסר בויטמין D? הכתבה הזו תעניין אתכם

סובלים מחוסר בויטמין D? הכתבה הזו תעניין אתכם

מחבר: גיל ברזיליתאריך: 5 מרץ 2017
אנחנו חיים בישראל שטופת השמש, ולמרות זאת רבים סובלים ממחסור בויטמין D. לרוב מייחסים למחסור בויטמין D  תרומה לבריחת סידן ודלדול מסת העצם, עייפות ודיכאון, איכות זרע ירודה ויכולת התמודדות עם מספר סוגי סרטן. 
 
מחקר ענק מאנגליה שפורסם שבוע שעבר בעיתון היוקרתי British Medical Journal בדק את ההשפעה הכוללת של הוספת ויטמין D על הסיכון לזיהום חריף בדרכי הנשימה. המחקר כלל 11,132 משתתפים (!) והראה שהוספה קבועה, על בסיס יומי או שבועי, של ויטמין D הפחיתה משמעותית ובצורה מובהקת את הסיכון לדלקת בדרכי הנשימה. התוצאות גם הראו שההשפעות המגנות היו חזקות יותר בנשים עם רמות ויטמין D לקויות בדם (ירידה של 50% בסיכון לחלות). 
רוב ויטמין D מגיע מהיחשפות לאור שמש (מספיק 15 דקות ביום). מקורות נוספים כוללים ביצים, מוצרי חלב, דגים ושמן דגים, כבד ופטריות. 
 
סובלים מכאב או לחילופין מהצטננויות חוזרות ונשנות? רפואה סינית יכולה להתאים לכם – החל מדיקור, צמחי מרפא ולא פחות חשוב - תזונה והרגלי החיים שלכם. הזמינו טיפול עוד היום!
 
ובינתיים, נצלו את המבחר העצום של פטריות שיש בשווקים כדי להכין מרק פטריות עשיר בויטמין D:
 
2-3 כפות חמאה
 
בצל גדול או כרישה פרוס/ה
 
שורש פטרוזיליה, חתוך
 
כפית בזיליקום, תימין או שמיר (לבחירתכם, כל אחד וטעמו)
 
פטריות פורטבלו, שיטקה, מייטקה על פי גודל המרק, חתוכות – לפטריות אלה, במיוחד אם גדלו בשמש, כמות ויטמין D גדולה במיוחד. לפטריות לבנות כמות קטנה של ויטמין D.
 
1-2 שיני שום
 
כוסות מרק ירקות צח, מלאו את הסיר
 
פלפל ומלח ים על פי טעם
 
בשלו הכל ביחד עד שמוכן, ניתן לרסק את המרק בבלנדר ידני או להגישו כך. מומלץ להוסיף כף שמנת חמוצה ולהזליף שמן זית בהגשה. 
 
גיל ברזילי, מטפל ברפואה סינית, מלמד "מחקר ברפואה סינית" בארץ ובעולם וחבר בצוות המוביל של ארגון הקהילה הבינלאומית לרפואה סינית  (ICCM).

טלפון להזמנת טיפול: 072-2149313.